Fall Update




newsletter_template



transmediale newsletter 8-2011 [English version below]


// tm.12 Ausschreibungen sind abgeschlossen

Wir bedanken uns bei allen Künstlern, Forschern, Designern und (H)acktivisten für die zahlreichen Einsendung eurer Arbeiten und Projekte zu unseren Ausschreibungen für die transmediale 2012 in/compatible: der Ausschreibung für Kunstwerke, der Vilém Flusser Artist-in-Residence und der Ausschreibung für PhD Studenten zum in/compatible research workshop. Insgesamt haben wir 1341 Einreichungen erhalten, die wir derzeit mit großer Neugier durchsehen. Bis Ende Oktober werden alle Teilnehmer für die 25. Ausgabe der transmediale vom 31. Januar bis 4. Februar 2012 benachrichtigt und bekannt gegeben.

http://www.transmediale.de/festival/call-for-works

http://www.transmediale.de/award/vilem-flusser-award

http://www.transmediale.de/beyond/tm-resource

// transmediale bei ISEA in Istanbul

Das transmediale Team war in Istanbul anlässlich der diesjährigen ISEA. Dort hat am 16. September unsere Kuratorin des neuen Formats "resource for transmedial culture", Tatiana Bazzichelli, gemeinsam mit Teilnehmern unserer resource Partnerinstitution DARC - Digital Aesthetic Research Center der Aarhus Universität ein Panel zum Thema 'Don't hate the business, become the business' moderiert. Das Panel diskutierte wie Künstler, anstatt den Markt zu verweigern, ihm mit kritischen Interventionen, die sie innerhalb seiner Strukturen entwickeln, begegnen.

Mehr Informationen gibt es unter http://disruptiv.biz/

// transmediale Kollaboration mit Coded Cultures

Während des Coded Cultures Festivals im September 2011 werden erstmals Kooperationsprojekte mit der transmediale gezeigt, die im Rahmen des Deutschland-Indien Jahres, einer Initiative des Goethe Institutes, organisiert werden. Ein wesentlicher Bestandteil ist eine "Artist-Residence", die von der transmediale kuratiert wurde und zu der wir den indischen Künstler Prayas Abhinav eingeladen haben. Sein Projekt "mas/king" bietet die Möglichkeit, Eigenschaften von versteckten narrativen Strukturen in anderen künstlerischen Praktiken zu verstehen und wird im Rahmen des transmediale Kollaborationsprojekt "outResourcing" entwickelt. Beide Projekte werden am MuseumsQuartier Focus Day am 23. September vorgestellen. Darüber hinaus hat die transmediale am 21. September zur Pecha Kucha Nacht eine Präsentation gegeben und am 23. September nehmen wir an einem Workshop als Teil der European Festival Platform teil. Mehr Informationen über das Coded Cultures Festival gibt es unter:

http://www.codedcultures.net/

http://www.codedcultures.net/post/outresourcing

http://codedcultures.com/page/program

// transmediale zu Gast bei Re:wire 2011

transmediale Ausstellungskurator Jakob Lillemose präsentiert auf dem diesjährigen Re:wire Festival in Liverpool. Am 28. September spricht er darüber, wie Jimi Hendrix, indem er seine Gitarre in Flammen setzt, die kybernetische Logik subversiert. 'Voodoo Child! Setting the Guitar on Fire and Distorting the Sound of the Cybernetic Logic'. Unser künstlerischer Leiter Kristoffer Gansing wird ebenfalls das Re:wire Festival besuchen. Mehr Informationen gibt es unter http://www.mediaarthistory.org/?page_id=270

transmediale newsletter 8-2011 [English version]


// tm.12 call for entries is closed

We would like to thank all artists, developers, researchers and (h)activists who submitted to our calls: the call for art works, the Vilém Flusser residency and the call for participation to the in/compatible research workshop. We are pleased to announce 1341 entries, which we are excited to go through at the moment. Acceptances for the 25th edition of transmediale taking place between January 31st and February 4th 2012 will be sent out and announced by October 2011.

http://www.transmediale.de/festival/call-for-works

http://www.transmediale.de/award/vilem-flusser-award

http://www.transmediale.de/beyond/tm-resource

// transmediale at ISEA in Istanbul

The transmediale team travelled to Istanbul for this year's ISEA, where our transmediale curator of the new resource programme Tatiana Bazzichelli moderated a panel, 'Don't hate the business, become the business', together with participants from our resource partner institution, the DARC - Digital Aesthetics Research Centre at Aarhus University. The panel discussed how artists, rather than refusing the market, are producing critical interventions from within. For more information please visit http://disruptiv.biz/

// transmediale collaboration with Coded Cultures

During the Coded Cultures festival in September 2011 in Vienna, we will show collaboration projects between transmediale and Coded Cultures that have been developed within the framework of the "Germany and India 2011-2012 – Infinite Opportunities" initiative of the Goethe Institute. As a substantial part of this, transmediale was asked to curate a residency for which we invited the Indian artist Prayas Abhinav. His project "mas/king" offers a way to understand the nature of the hidden narratives of other art practitioners. This project is being developed in the context of the broader project outResourcing and we will be talking about both in a presentation at Coded Cultures in their MuseumsQuartier Focus Day on September 23. Moreover, transmediale is participating in the Pecha Kucha Night on the Coded Cultures opening, September 21st, and we are part of the European Festival Platform organised as a workshop by Coded Cultures on September 23rd. For more information about the Coded Cultures Festival please visit:

http://www.codedcultures.net/

http://www.codedcultures.net/post/outresourcing

http://codedcultures.com/page/program

// transmediale at Re:wire 2011

transmediale exhibition curator Jakob Lillemose is going to present at this year's Re:wire festival in Liverpool. On September 28th, he is going to talk about Jimi Hendrix and his putting the guitar on fire as a way to subvert the cybernetic logic. 'Voodoo Child! Setting the Guitar on Fire and Distorting the Sound of the Cybernetic Logic'. Also visiting Re:wire is our artistic director Kristoffer Gansing. For more information please visit http://www.mediaarthistory.org/?page_id=270


share